مهندس منشادی 09120419151

عملیات فیوژن فیبر نوری

زمان مطالعه: 5 دقیقه فیوژن فیبر نوری چیست ؟ فیوژن فیبر نوری در واقع اتصال تارهای فیبر نوری یه یک دیگر می باشد . یا اتصال انتهای کابل های فیبر نوی به پیکتل های فیبر نوری برای اتصال به اداپتورهای فیبر نوری که بتوان به وسیله پچ کورد فیبر نوری به ماژول فیبر نوری متصل کرد . عملیات فیوژن ...

ویژگی های مثبت فییر نوری
5 دقیقه
6 دیدگاه
محمد منشادی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

فیوژن فیبر نوری چیست ؟

فیوژن فیبر نوری در واقع اتصال تارهای فیبر نوری یه یک دیگر می باشد . یا اتصال انتهای کابل های فیبر نوی به پیکتل های فیبر نوری برای اتصال به اداپتورهای فیبر نوری که بتوان به وسیله پچ کورد فیبر نوری به ماژول فیبر نوری متصل کرد . عملیات فیوژن فیبر نوری با استفاده از دستگاه فیوژن می توان تارهای فیبر نوری را به هم متصل کرد . که کم ترین میزان پراکندگی و بازتاب فیبر نوری در مسیر کابل داشته باشیم. که به کار فیوژن فیبر نوری می گویند.

در واقع فیوژن فیبر نوری یک مرحله مهم اساسی در بستر سازی فیبر نوری می باشد . که بعد ز پیاده سازی تجهیزات اکتیو شبکه دچار مشکل نشویم و یک شبکه پایدار و سرعت بالا برخوردار باشیم . در واقع دستگاه فیوژن با ایجاد قوس الکتریکی زمینه برای ذوب شدن تارها فیبر نوری فراهم میکند که باعث اتصال دو تار فیبر نوری می شود .

متخصص فیوژن فیبر نوری باید مهارت لازم با نحوه کار با دستگاه فیوژن و ارایش تارهای فیبر نوری داشته باشد . هنگام فیوژن فیبر نوری باید اگاهی لازم نسبت به استاندارهای رنگ بندی فیبر نوری در ایران داشته باشیم . نکته ای که وجود دارد استاندار رنگ بندی کابل های فیبر نوری در ایران و کلا خاورمیانه متفاوت با اروپا است . جهت دریافت مشاوره و خدمات فیوژن با ما در ارتباط باشید.

رنگ بندی کابل های فیبر نوری طبق استاندار TIA-598C 

طبق رنگ بندی زیر می باشد:

  1. ابی                Blue
  2. نارنجی         Orange
  3. سبز          green
  4. قهوه ای          Brown
  5. طوسی          Gray
  6. سفید           White
  7. قرمز            Red
  8. مشکی         Black
  9. زرد              yellow
  10. بنفش        Purple
  11. صورتی       Pink
  12. فیروزه ای        Cyan
رنگ بندی کابل فیبر نوری طبق استاندارها tia 598c

استاندارد رنگ بندی کابل های فیبر نوری در مورد تارهای فیبر نوی که به انها کر Core  می گوییم شامل لوز های فیبرنوری میشود.که در هر لوز های فیبر نوی ممکن است 6 کر Core یا 12 کر Core  وجود داشته باشد. در ایران استاندار رنگ بندی کابل های فیبر نور فرق میکند .

استاندار رنگ بندی کابل  فیبر نوری ایران :

  1. سفید      White
  2. قرمز        Red
  3. سبز        Green
  4. ابی         Blue
  5. زرد         Yellow
  6. مشکی        Black
  7. قهواه ای       Brown
  8. بنفش        Purple
  9. نارنجی          Orange
  10. صورتی          Pink
  11. طوسی      Gray
  12. بی رنگ     Natural

در کابل های فیبر نوری که تعداد کابل ها از 12 کر بیشتر است یک خط سفید یا مشکی بر روی هر کدام تارها و یا لوز های فیبر نوری قرارا دارد.

رنگ بندی کابل فیبر نوری در ایران

همان طور که صحیت شده بود فیوژن فیبر نوری داری حساسیت و اهمیت خاصی می باشد از این رو مراحل عملیات فیوژن فیبر نوری به صورت مختصر توضیح میدهم.

عملیات فیوژن فیبر نوری :

  1. استریپ
  2. پاک سازی
  3. برش تار فیبر نوری 
  4. اسپلاسینگ فیوژن

در تمام مراحل فیوژن فیبر نوری نیاز به مهارت و تجربه کافی می باشد .

لینک تماس 

عملیات استریپ

زمانی که از قسمت پلیمری کابل فیبر نوری  برش داده بشود و رد بشویم و رشته ای فیبر نوری را مشاهده کنیم عملیات استریپ گفته می شود. دقت استریپ بسیار مهم بوده چون رشته ای فیبر نوری بسایر حساس هستند و نیازمند مهارت و تخصص و تجربه می باشد متخصص حرفه ای بای الزامات فنی را رعایت کند و اسیبی به کابل نرساند.

اجرای فیبر نوری
پچ پنل فیبر نوری

پاک سازی فیبر نوری

 پس از مرحله استریپ باید فیبر نوری با دستمال های مخصوص و الکل دار با دقت پاک کرد. در اکثر کابل های فیبر نوری از یک ژله مخصوص برای حفاضت از تارهای فیبر نوری استقاده می شود که باید انها به صورت کامل تمیز کرد که به هنگام فیوژن فیبر نوری باعث الودگی فیبر نوری نشود . اگر این مرحله به درستی انجام نشود ممکن است که باعث پایین امدن افت سیگنال / افت  توان  فیبر نوری بشود.

برش فیبر نوری

یکی از مهم ترین قسمت های فیوژن فیبر نوری برش تارهای فیبر نوری می باشد که با کاتر مخصوص این کار انجام می دهیم. حساسیت این مرحله به اندازه ای زیاد است که اگر این برش به خوبی انجام نشود ممکن است است افت سیگنال فیبر نوری تا حد بسیار زیادی بالا برود.

چرا فیبر نوری
اجرا کابل کشی و فیوژن زدن

اسپیلایسینگ فیوژن (فیوژن فیبر نوری)

اصلی ترین مرحله و مهم ترین مرحله فیوژن فیبر نوری می باشد . که در این مرحله باید رشته ای فیبر نوری را بین دو فک که در دستگاه فیوژن می باشد قرار می دهیم. انجام تنظیمات لازم ، برای عملیات فیوژن فیبر نوری و قرار دادن نقطه جوش و سپس کریمپر حرارتی برای محافظت  از محل اتصال فیبر نوری لازم می باشد . به نحوه قرار گرفتن دو تار در یک راستا در سه محور طولی عرضی و ارتفاع نیز باید کاملا توجه کرد ، حتما باید بعد جوش فیوژن فیبر نوری و ارایش منظم تارهای فیبر نوری آن را داخل کاست قرار داد . که تمام موارد نیاز به تخصص و مهارت فرد که فیوژن فیبر نوری انجام  می هد دارد.

با انجام صحیح مراحل بالا می توان دقت جوش فیبر نوی را بالا برد. افت فیوژن فیبر نوی به طور مستقیم به مهارت و تخصص اپراتور دستگاه فیوژن فیبر نوری (فیوژن کار) و نحوه تنظیمات دستگاه فیوژن بستگی دارد.

متخصص فیوژن فیبر نوری 

با توجه به اینکه فن اوری فیبر نوری یک فن اوری جدیدی می باشد. کابل های فیبر نوری مهم ترین عامل در تجهیزات یسیو شبکه فیبر نوری هستند باید برای اتصال های فیبر نوری با استفاده از شرکتهای که به صورتی تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند استفاده نمود تا یک شبکه پایدار فیبر نوری بهرمند باشید.

لینک تماس 

فیبر نوری و طریق اتصال

خدمات فیوژن فیبر نوری 

  1. خدمات فیوژن فیبر نوری
  2. اجرا فیوژن فیبر نوری در پروژه های مخابراتی 
  3. اجرای فیوژن فیبر نوری در پروژه های دیتا سنتر و زیر ساعت شبکه 
  4. خدمات تخصصی فیبر نوری و اجرای پروژه ای فیبر نوری 
  5. کابل کشی و مفصل بندی فیبر نوری 
  6. عیب یابی شبکه های فیبر نوری و انجام تست OTDR فیبر نوری 
  7. اجرا پروژهای دوربین مداربسته در بستر فیبر نوری 

هزینه اجرای فیوژن فیبر نوری بستگی به حجم پروژه و شرایط محیطی و فوریت ان دارد.

جهت دریافت مشاوره و قیمت خدمات فیوژن فیبر نوری  با تماس بگیرید.

لینک تماس 

6 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *